A keresőoptimalizálás lényege
A keresőoptimalizálás lényege az, hogy olyan tartalmat jeleníts meg a weboldalon, mely az emberek érdeklődését felkelti. Ehhez pedig követni kell azt az aranyszabályt, hogy egy oldal egy adott témáról szóljon. Természetesen vonzó, ha leírod gyermekkori álmodat és a cégtörténetet egyszerre, és ugyanitt bemutatod a céged 10 legkedveltebb termékét, de ahogy ebben most Te is érzed a túlzást, úgy a látogatód is érezni fogja.
Amikor rákeresünk a Google-ben valamire, akkor arra az egy konkrét dologra vagyunk kiváncsiak. Véletlen sem szeretnél másról olvasni. Mivel rohanó világban élünk, így azonnal szeretnénk megkapni a választ arra amit keresünk, és majd mi közben eldöntjük, hogy szeretnénk-e másról olvasni. Tehát gyűjtsd össze úgy a tartalmakat, hogy egy helyen legyen ami össze tartozik, és több témát még véletlen se zsúfolj bele egy aloldalba.
Mekkora legyen a szöveg terjedelme:
Nem egyszerű kérdés a szöveg hossza a keresőoptimalizálásban. Ha túl rövid, akkor előfordul, hogy hasznos információk nincsenek benne, ha túl hosszúra sikeredik, akkor a lényeg fog a tömegben elveszni, így senki sem fogja végigolvasni. Az írás terjedelme függ a Te személyedtől, az adott témától, és a Te célközönségedtől is. Általánosságban egy dolog biztos: akik keresnek egy adott témát, azoknak néhány mondat nem elég, mert nem találnak számukra hasznos információt, szeretik ha részletesen olvashatnak a témával kapcsolatban.
A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek között, nemzetközileg is elfogadott az a hüvelykujj szabály, miszerint egy oldalnak minimum, 300 szót kell ahhoz tartalmaznia, hogy a keresőkben megfelelő helyezést érjen el.
A szöveg tagoltsága:: HTML Heading
A hosszú szövegre ez a megfelelő megoldás, ráadásul rengeteg előnnyel is bír. A html heading a szöveget fejezetekké tagolja, címsor jelleggel.
Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a szövegnek adunk egy címet, majd további részekre szedjük. Minden fejezetnek vagy résznek, és egybe tartozó résznek egy kifejező címet adunk, és vázlatszerűen össze is áll a dokumentum. Ez nagymértékben könnyíti az olvasást is. Egyszerűen csak ránézünk, és tudjuk melyik rész, miről fog szólni. A keresőknek is nagyon fontos ez, hiszen az oldal tartalmát könnyebben fogják azonosítani.
Fontos, hogy a tagolásokat ne csak nagyobbra méretezéssel, félkövérre állítással csináld, hanem valódi html címkéket használ. Logikus struktúrát alkotva. H1 legyen csak a cím, H2 a nagyobb fejezetek, a H3 pedig kisebb fejezetek és így tovább.